ស្ថាប័នគ្រប់គ្រងបាល់ទាត់ពិភពលោក FIFA បានប្រកាសថា បច្ចេកវិទ្យាពាក់កណ្តាលស្វ័យប្រវត្តិនឹងប្រើក្នុងការប្រកួត World Cup ឆ្នាំនេះ ដោយសន្យាថា ការសម្រេចចិត្តត្រឹមត្រូវជាង និងលឿនជាងមុន។ នៅក្នុងអ្វីដែលអាចត្រូវបានចាត់ទុកថា ជាការអភិវឌ្ឍន៍ដ៏អស្ចារ្យមួយនៅក្នុងការប្រកួតនេះដែលបច្ចេកវិទ្យានឹងអាចដោះស្រាយការប្រាប់ក្រៅប្រព័ន្ធ ពេលមានភាពចម្រូងចម្រាសជាមួយនឹងល្បឿននិងភាពត្រឹមត្រូវដែលមិននឹកស្មានដល់ ។
ដោយប្រើកាមេរ៉ាដែលមានទីតាំងជាយុទ្ធសាស្ត្រជុំវិញកីឡដ្ឋាន និងបន្ទះឈីបនៅក្នុងការប្រកួត FIFA បានឲ្យដឹងថា បច្ចេកវិទ្យានេះនឹងដំណើរការយ៉ាងវែងឆ្ងាយក្នុងការកាត់បន្ថយការសម្រេចចិត្តជាវីដេអូជំនួយការអាជ្ញាកណ្តាល (VAR) លើការហៅក្រៅម៉ោង និងកាត់បន្ថយពេលវេលាដែលត្រូវការក្នុងការត្រួតពិនិត្យ។
លោក Pierluigi Collina ប្រធានគណៈកម្មាធិការអាជ្ញាកណ្តាលរបស់ FIFA បាននិយាយនៅក្នុងសន្និសីទសារព័ត៌មានមួយថា “យើងបានកំពុងធ្វើការលើការប្រើប្រាស់ VAR កាន់តែស៊ីសង្វាក់គ្នាជាពិសេសទាក់ទងនឹងខ្សែបន្ទាត់នៃអន្តរាគមន៍។ យើងដឹងថាពេលខ្លះរយៈពេលនៃការត្រួតពិនិត្យ ឬការត្រួតពិនិត្យគឺវែងពេក ជាពិសេសទាក់ទងនឹងបាល់ offside”។
ដំណោះស្រាយដែល FIFA បានដាក់បង្ហាញ គឺជាអ្វីដែលហៅថា SAOT ដែលនឹងនាំមកនូវអារម្មណ៍នៃយុគសម័យក្នុងអនាគតដល់ការប្រកួត ដោយអ្នកទស្សនាអាចឃើញចលនា 3D មួយចំនួននៅពេលដែលការសម្រេចចិត្តរបស់ VAR ត្រូវបានពន្យល់នៅលើអេក្រង់ដ៏ធំរបស់កីឡដ្ឋាន។
បច្ចេកវិទ្យានេះត្រូវបានសាកល្បងរួចហើយនៅក្នុងការប្រកួតចំនួន៣ក្នុងរយៈពេល៧ខែចុងក្រោយនេះ ហើយត្រូវបានគេរំពឹងថា នឹងត្រូវបានអនុម័តសម្រាប់ការប្រកួតបាល់ទាត់ពិភពលោកនៅប្រទេសកាតាចាប់ពីថ្ងៃទី២១ ខែវិច្ឆិកាដល់ខែធ្នូ ហើយវានឹងត្រូវបានប្រើនៅគ្រប់កន្លែងទាំងអស់ក្នុងការប្រកួត។
ការបំពាក់បច្ចេកវិទ្យានេះគឺប្រើកាមេរ៉ាតាមដានចំនួន១២ដែលដាក់នៅក្រោមដំបូលកីឡដ្ឋាន ដើម្បីតាមដានបាល់ និងទិន្នន័យរហូតដល់២៩ពិន្ទុរបស់អ្នកលេងម្នាក់ៗមាន៥០ដងក្នុងមួយវិនាទី ដោយគណនាទីតាំងពិតប្រាកដរបស់ពួកគេនៅលើទីលាន។ ចំណុចទិន្នន័យដែលប្រមូលបានចំនួន២៩រួមមាន អវយវៈទាំងអស់ដែលពាក់ព័ន្ធសម្រាប់ការហៅក្រៅប្រព័ន្ធ។ ឧបករណ៍ចាប់សញ្ញានៅខាងក្នុងបាល់បញ្ជូនទិន្នន័យ៥០០ដងក្នុងមួយវិនាទីដែលអនុញ្ញាតឱ្យមានការរកឃើញច្បាស់លាស់នៃចំណុចទាត់សម្រាប់ការសម្រេចចិត្ត offsided។
ដោយការរួមបញ្ចូលទិន្នន័យអវយវៈ និងតាមដានបាល់ និងអនុវត្តបញ្ញាសិប្បនិម្មិតដោយបច្ចេកវិទ្យាថ្មីនេះផ្តល់នូវការជូនដំណឹងដោយស្វ័យប្រវត្តិដល់ក្រុមមន្ត្រីនៃការប្រកួតនៅក្នុងបន្ទប់ប្រតិបត្តិការវីដេអូ នៅពេលណាដែលបាល់ត្រូវបានទទួលនៅក្នុងទីតាំងoffside។ មុននឹងជូនដំណឹងដល់អាជ្ញាកណ្តាលនៅទីលានប្រកួត មន្ត្រីនៃការគ្រប់គ្រងប្រព័ន្ធវីដេអូនឹងផ្តល់សុពលភាពដល់ការសម្រេចចិត្តដែលបានស្នើឡើងដោយពិនិត្យមើលចំណុចទាត់ដែលបានជ្រើសរើសដោយស្វ័យប្រវត្តិ និងបន្ទាត់ offside ដែលបង្កើតដោយស្វ័យប្រវត្តិ។
FIFA ដែលបានប្រើប្រាស់សាកលវិទ្យាល័យនៅទីក្រុង Boston, Melbourne និង Zurich ដើម្បីជួយបង្កើតបច្ចេកវិទ្យានេះបានបញ្ជាក់ថា “ដំណើរការនេះកើតឡើងក្នុងរយៈពេល៣–៣វិនាទី ហើយមានន័យថា ការសម្រេចចិត្តអាចត្រូវបានធ្វើឡើងលឿន និងត្រឹមត្រូវជាងមុន។ ការធ្វើតេស្តបន្ថែមទៀតនឹងត្រូវបានធ្វើឡើងនៅក្នុងប៉ុន្មានខែខាងមុខនេះ ដើម្បីកែសម្រួលប្រព័ន្ធនេះ មុនពេលស្តង់ដារសកលត្រូវបានអនុវត្ត ដើម្បីធានាថាបច្ចេកវិទ្យាថ្មីអាចប្រើប្រាស់បាននៅក្នុងពិភពបាល់ទាត់ទាំងមូល” ៕ (រូបភាព ៖Reuters/CNA)